•  

  • Brak nauczycieli. którzy ukończyli studia czy nawet kursy, odpowiednie szkolenia chętnych do pracy w biedniejszych częściach Ghany

  • Bardzo niskie pensje nauczycieli (czytaj osób pracujących na stanowisku nauczyciela ) szczególnie w szkołach prywatnych w biednych rejonach , takich np. jak Moree

  • Wysoki poziom nieobecności nauczycieli w pracy

  • Ubóstwo zmuszające dzieci do nieustannej pracy zamiast uczęszczania do szkoły

  • Niedożywienie, brak funduszy na posiłki w szkole, wysoki poziom absencji uczniów

  • Liczne klasy w szkołach państwowych, nawet ponad 60 uczniów

  • Brak podstawowego wyposażenia w szkołach i materiałów edukacyjnych

  • Brak podręczników, przyborów piśmiennych co utrudnia nauczanie, uczenie się, zmniejsza motywację

  • Słaby nadzór nad nauczycielami, poziomem ich pracy

  • Praca nauczycieli – kobiet z własnym dzieckiem przy boku czy na plecach

  • Brak odpowiednich warunków do nauki w porze deszczowej